Då jag åkt på en sån där manlig förkylning där det känns som att någon pilkar torsk med en taggtråd i halsen, så började helgen lite tidigare för mig.
Här är lite bilder på progress av bygget när jag inte orkade vila mer.
Detta är den rostfria plåten som jag klippte och bockade till i förra postningen.

Efter bilden ovan så har den genomgått lite slipning.
Denna plåten skall sitta på insidan av kylväskan. Anledningen till att den är tillbockad är för att den även skall hålla min falskbotten på plats. Detta kommer att bli bättre beskrivet när jag börjar med svetsningen av falskbottnen.
När plåten väl var tillslipad så markerade jag upp var genomförningshålet ska vara och sen slog jag till i hålets mitt med en dorn.

Dags för min vän stegborret.

Borrade även ut hål för infästningen av falskbottnen i plåten.
Som ni ser så är inte hålet helt symmetriskt med övriga konstruktionen av plåten....inte mitt fel, hålet i väskan satt snett. 

Dags att börja med rördragning.
Här ett litet tips om rörgängor inte redan är gradade, använd en rörtång och kläm till lite över gängorna. Gradningen gör att rörtape är lättare och ta på och det blir dessutom högre friktion mellan gängan och muttern som skall sättas på.

Efter det var det bara att montera. Jag valde att inte använda mig av gummipackningar denna gången utan körde med silikonbaserad packningsersättning istället. Detta för att det var många lager som skulle tätas.
På hondelen av rörförlängaren som jag använde (honan skall jag ha inne i väskan) så sitter det i följande ordning:
-Kontramutter
-packningsersättare
-bockade plåten
-packningsersättare
-kylväskan
-en liten plåt med hål i
-kontramutter
-kulventil

Nackdelen med packningsersättare är att den sprutar ut över kanterna när man spänner, men detta tar man bort när den härdat.
Utsidan ser ut enligt följande.

Tog ungefär en timme att göra, så det finns hopp om att jag hinner bli klar med falskplåten under helgen.