Krossad pale ale malt
Tänkte höra om det är någon krossad pale ale malt i mindre förpackning än 25 kg på gång?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Humlegården → Krossad pale ale malt
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Tänkte höra om det är någon krossad pale ale malt i mindre förpackning än 25 kg på gång?
Förhoppningsvis. Vi för just nu samtal med en person som kan krossa och packa malt åt oss. Planen är att ha pilsnermalt och pale ale malt på papperspåsar om 2 eller 3 kg, och vetemalt, münchnermalt, Carapils® och Caramünch® (dvs ljus och mörk karamellmalt) på 1 kg.
Förhoppningsvis. Vi för just nu samtal med en person som kan krossa och packa malt åt oss. Planen är att ha pilsnermalt och pale ale malt på papperspåsar om 2 eller 3 kg, och vetemalt, münchnermalt, Carapils® och Caramünch® (dvs ljus och mörk karamellmalt) på 1 kg.
Låter väldigt bra. Bara att hålla tummarna.
Svante skrev:Förhoppningsvis. Vi för just nu samtal med en person som kan krossa och packa malt åt oss. Planen är att ha pilsnermalt och pale ale malt på papperspåsar om 2 eller 3 kg, och vetemalt, münchnermalt, Carapils® och Caramünch® (dvs ljus och mörk karamellmalt) på 1 kg.
Låter väldigt bra. Bara att hålla tummarna.
Hej.
Låter alldeles kanon bra det. Hoppas det löser sej.
Bo
Skulle vilja följa upp på detta och höra hur det går med diskussionerna kringer att tillhandahålla krossad malt i mindre mängder? Hur långt in i framtiden skulle det eventuellt finnas tillgängligt i webbbutiken?
Jag sitter här och försöker avgöra om jag skall avvakta med min beställning till min första helmaltsbryggning...
Mvh,
Andreas
Om allt går enligt planerna så kan det komma redan inom några veckor...kan dock inte lova något säkert ännu.
Tack för det snabba svaret! ![]()
Kan tillägga att planen nu är att krossa och packa följande maltsorter/storlekar:
pilsnermalt 5 kg
pale ale malt 5 kg
vetemalt 2 kg
münchnermalt 2 kg
ljus karamellmalt 2 kg
mörk karamellmalt 2 kg
En önskan från mej skulle vara att kunna beställa vilken malt som helst i krossad form mot ett vettigt pristillägg, skulle kunna tänka mej 10kr per kg..
En önskan från mej skulle vara att kunna beställa vilken malt som helst i krossad form mot ett vettigt pristillägg, skulle kunna tänka mej 10kr per kg..
Inte mig emot, särskilt münichmalt som jag oftast använder i lite större mängder än andra smaksättningsmalter ( i mitt fall alltså...)
Inget på gång här än?
Jag har i alla fall blivit med maltkross känns bra att slippa slitet med att hålla på och krossa med hempulade lösningar, fungerar helt perfekt.
Som sagt Jonas, jag krossar gärna åt dig om det är brådis.
Den krossade malten på småpaket kommer med största sannolikhet in imorgon.
Hej
Läste att i går så fanns den krossade malten i mindre förpackningar.
Jag är nöjd till mycket nöjd att det numera finns krossad vetemalt.
Då kanske inte det tar 2,5 timmar med min "mjölvete" att laka ut 25 liter.
Bra gjort Svante
Gillar oxså den nya "billiga" kvarnen. Någon som testat den och kan ge respons
Krossad malt i småpartier känns kanon, samt lite fräschare malt
Bra
Bo
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Humlegården → Krossad pale ale malt