kylskåpshylla

Var lite i snickartagen i helgen...
Det blir ju lite dåligt med plats i kylskåpet om all mat ska samsas med ölen, så jag byggde ett nytt hyllplan.
http://www.humle.se/punbb/images/upload/kylskap.jpg

Sv: kylskåpshylla

Ernst skulle inte gjort det bättre.... smile

Sv: kylskåpshylla

Vad säger resten av familjen om det där? Hemma hade man nog åkt ut om man försökt något liknande. Annars är det ju ett rent proffsjobb!!

Sv: kylskåpshylla

Så ska det se ut i en riktig ungkarlslya wink

Sv: kylskåpshylla

Riktigt sjysst hylla. Men du får nog ta och kasta den där Felix ketchup och köpa riktig ist (heinz) tongue

Sv: kylskåpshylla

Så enkelt. Så smart... Jag ska nog kopiera konceptet, även om jag har en kyl endast avsedd för öl så blir det trångt med fat plus flaskor.

Tack!

7 Senast ändrad av svensson.lu (2006-10-17 15:50:22)

Sv: kylskåpshylla

Tackar tackar, kul att kunna inspirera.
När det gäller resten av familjen så har hon flyttat till Växjö för ungefär ett halvår sen, så vi ses bara på helgerna.
I och med det så har hon även fått ett visst överseende med att halva kylen tas upp av öl (så länge inte magen växer något nämnvärt wink
Tror dock inte det hade funkat när vi var sambos!

När det gäller Heinz så är jag inte lika gastronomisk som när det gäller öl.

8 Senast ändrad av svantide (2006-10-17 16:33:16)

Sv: kylskåpshylla

Det låter som en bra uppgörelse, jag får se om jag kan använda det som argument i en förhandling. Jag får bygga den där hyllan om jag lovar att inte gå upp i vikt! Tror ni det fungerar? Är det jordnötssmör däruppe förresten? Mums!!

Sv: kylskåpshylla

Det ser ut som en burk Västerviks senap wink

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: kylskåpshylla

Man taggar för tipset

Frutti di friggo!

http://www.humle.se/punbb/images/upload/frutti-di-friggo.JPG

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: kylskåpshylla

Min kyl har inte tillräckligt med plats för ett fat (kompressorerna sitter ivägen) så jag kan bara ha halvfat i kylen. Försökte först att få till det så att jag hela fat i kylen men det blir inte alltid som man vill.  Nu har jag visserligen fixat en alldeles egen "draftmaster". Ska bara korta av och fästa repet runt träplattan så är den klar.
http://www.humle.se/punbb/images/upload/tapp.jpghttp://www.humle.se/punbb/images/upload/tapp2.jpg

Sv: kylskåpshylla

Tjusigt Janne!

Jag ser att du inhandlat prylar från USA. Har själv några sådana handtag (två i trä och ett blått) som jag tänkte få användning för. Rejäla donigar ska det vara! Är det en VentMatic-kran du har eller är det Perlick´s variant? Varifrån beställde du den? Gick det smidigt att få den skickad? (letar efter ett bra ställe att köpa Ventmatic-kranar ifrån)

13 Senast ändrad av janne (2007-01-27 00:36:05)

Sv: kylskåpshylla

Tack för de fina orden. Det är en Shirron Forward Seal Faucet från http://www.northernbrewer.com/.
För att det ska funka måste man beställa:
Kran (i mitt fall shirron men kan även vara perlick eller liknande)
Shank   (genomföringen genom kylskåpet)
Handtag
Black Neoprene Beer Washer (tätning baktill)
Stainless Tail Piece 1/4" (så att man kan koppla fast en slang)
Beer hex nut (för att koppla ihop shank/neoprene beer washer/tail piece)

Sen är det bara slang som behövs, jag har 1m 'sytråd' från humlegården kopplad med de dära kopplingarna som man har.
Det funkar nästan för bra, man vill ju bara hälla upp mera öl smile

Det fungerar bra att beställa från northern brewer, man får inte ha bråttom för det tar några veckor och i de flesta fallen stannar sakerna i tullen och allt vad det innebär.

/Janne

Sv: kylskåpshylla

Tack för svaret! Bra att veta att det går att beställa från NorthernBrewer. Tråkigt med tullen bara....(=moms?)

Shirron = Ventmatic (ventmatic kursade och patentet övertogs av shirron som nu tillverkar samma kranar). Tycks vara en fantastiskt bra konstruktion.

har spanat på de kranarna länge nu. Kör för tillfället med två stout-kranar från micromatic som iofs fungerar bra, men jag behöver tre kranar till. Har även kollat på morebeer.com, men har aldrig beställt från dem.

Sv: kylskåpshylla

Snyggt Janne!

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: kylskåpshylla

Nu har jag ju mitt eget kylskåp som står i vardagsrummet, så familjen har ingenting att säga vad angår den frågan:-) Annars hade jag bara kommit upp med lite chauvanistiska hållningar och ideer som skulle genomföras i familjen så jag kan få det som jag vill smile hahahahahahaha

Oh Flower of Scotland, when will we see your like again, that fought and died for, your wee bit hill and glen, and stood against him (England), Proud Edwards army, and sent him homewards tae think again.

ALBA GU BRATH

17 Senast ändrad av svensson.lu (2007-01-27 18:28:41)

Sv: kylskåpshylla

Snyggt Thomas! Nu får du plats med lite mat också wink
Om jag inte sagt det tidigare så har de västervikssenapen på konsum vid parken.

Peter skrev:

har spanat på de kranarna länge nu. Kör för tillfället med två stout-kranar från micromatic som iofs fungerar bra, men jag behöver tre kranar till.

Där ser man, då är vi två. Ska dock vänta tills de får in 100.000 BTU brännarna på lager igen så kan man slå två flugor i en smäll.

Det är föresten kanske ett önsketips till Humlegården med "forward seal" kranar

Sv: kylskåpshylla

Kalas, får ströva bort dit och köpa en burk asap.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: kylskåpshylla

svensson.lu skrev:

Det är föresten kanske ett önsketips till Humlegården med "forward seal" kranar

Jag håller på att kolla upp det precis nu, vi får se om de kan tänkas dyka upp i sortimentet så småningom...

-- Svante

Sv: kylskåpshylla

Svante skrev:
svensson.lu skrev:

Det är föresten kanske ett önsketips till Humlegården med "forward seal" kranar

Jag håller på att kolla upp det precis nu, vi får se om de kan tänkas dyka upp i sortimentet så småningom...

Vi har nu fått in Shirron Ventmatic "forward seal"-kranar i sortimentet.

-- Svante

Sv: kylskåpshylla

Sweeeeeeeeet!
Jag återkommer med en beställning snart. Måste bara kolla in saldot först.

Sv: kylskåpshylla

Svante skrev:

Vi har nu fått in Shirron Ventmatic "forward seal"-kranar i sortimentet.

Trevligt!

En fråga dock: Är även bakstycket i rostfritt stål? Om inte så skulle det vara bra om ni kan ta in det (den korta varianten).

Mvh
/
Peter

Sv: kylskåpshylla

Peter skrev:

Trevligt!

En fråga dock: Är även bakstycket i rostfritt stål? Om inte så skulle det vara bra om ni kan ta in det (den korta varianten).

Nej, det är i mässing. Vi ska se om vi kan ta in bakstycken i rostfritt framöver.

-- Svante

Sv: kylskåpshylla

Svante skrev:
Peter skrev:

Trevligt!

En fråga dock: Är även bakstycket i rostfritt stål? Om inte så skulle det vara bra om ni kan ta in det (den korta varianten).

Nej, det är i mässing. Vi ska se om vi kan ta in bakstycken i rostfritt framöver.

Vi har nu på gång att ta hem bakstycken i rostfritt stål. Den kortaste varianten ligger på 3 1/8 " (ca 8 cm) totallängd.

-- Svante

25 Senast ändrad av svensson.lu (2007-08-23 06:43:50)

Sv: kylskåpshylla

Kanske bara ska tillägga att jag älskar min ventamatic!
Ska förmodligen införskaffa en ren ölkyl med 2*18L öl och en 9L med kolsyrat vatten.
Rusta (säg inget, den är billig) har en halvkyl för 1500:- som eventuellt skulle kunna fungera. Måste bara mäta upp den en gång till för att vara riktigt säker. Det var inte många millimeter till godo.
Sen kommer frågan om man ska ha en pelare eller tappkranar i dörren.

Jag drömmer vidare...