Putäll på er Grevar och baroner
Hej
För det första, Gott Nytt År till er alla.
Vad har ni i tanken för bryggsåret 2013. Själv firar jag 20 år till sommaren med jäsning av Wyeast, den jästen ändrade min bryggning, jag var på väg att ge upp, det kvittade vad man gjorde med Coopersatserna, dom blev aldrig bra, bättre men inte bra.
Fick nys om en ny sorts jäst, Wyeast, ok en ny amerikansk undersak, resultatet= 1000 ggr bättre. Sen dess, så överlevde bryggningen för mej.
I år så skall jag försöka mej på Aventinus Tap 6, mycket att läsa in, vilken jäst m.m
Jag skall brygga mer lager/pilsner volymer på 10 liter, dunken passar i kylskåpet,
en DIPA eller 2 skall bryggas, tänkt volym 7-10 liter, alc 9,5 % ,BU 80-90, 10 g Cascade, Warrior/literi torrhumlingen.
Till mitten av juni skall 20 liter Weizen vara färdig, kommer att bli kanonbra på midsommar.
En Cider måste oxså vara färdig till början av juni, broderns dotter går ur gymnasiet, hon är ju i princip nykterist, men det kan bli bra att ha till midsommarfesten.
Det var första halvåret, tur att jag ger bort 80%
Vilka öl kommer ni att brygga under 2013
Ett Gott Nytt År till er alla därute i brygg Sverige
Bo
P.S. Jag tycker att min senaste lager blev bra, inte blev den en lager som går till brygghistorien, inte är den en ny ölsort på väg, den är inte speciell på någotvis, den är helt enkelt en smakfull lager, ingen dms, inga kokta grönsaker, det är en helt ok lageröl
Bo igen