Bra jäskärl till Göteborg

Greif i Falkenberg tillverkar livsmedelgodkända plastfat i storlekarna 60, 120, 150 & 230 liter. Plasten tål upp till 110 grader långvarigt och har ett lock med packning som försluter helt tätt. Jag har ett tag funderat på att köpa två 60-liters fat själv. Ett vill jag ha att mäska i så att jag har plats med nog malt för att kunna utnyttja mitt kokkärls kapacitet på 80 liter till max. Det andra fatet tänkte jag använda för jäsning av större satser. Det är nog ganska lätt att få i ett jäsrör i locket. Jag bifogar en länk till produktbladet:
http://www.greif.se/upload/131/131308ef ... kfat%20(SE).pdf

Nu är det så att jag har varit i kontakt med Greif som säger att de säljer 120-litersfaten för 225 kr och andra sortering för 150 kr (typ med nån buckla eller så, men ändå nytt o tätt). 60-literfaten lär ju vara lite billigare. Eftersom Falkenberg är så långt bort drar jag mej för att åka från Gbg för bara två fat. Om vi är fler som vill ha såna här fat kanske vi kan gå ihop och göra en beställning tillsammans. Det här är ju perfekta alternativ till vanliga jäshinkar! Nån som är intresserad? Mejla mig via länken vid mitt namn i så fall. Jag sätter en deadline till 16/6 så beställer jag 17/6.

Medlem i Ekens Bryggerisällskap och bryggkursledare i SHBF
Läs gärna min blogg: bruggarn.blogspot.se